12 Mayıs, 2007

HASRETLİĞİM SANA ANNE

Zaman ne kadar acımasızca geçiyor.
Ayrılık bana iyiden iyiye koyuyor anam.
Sırtımda kocaman bir yükle yaşıyorum sen gideli.
Bırakmıyorum yere bırakamam.
Gücüm kalmasada kollarımda, taşıyacağım sonsuza dek.
Sana söz vermiştim.
Hayat bu.Hep anneler babalar bakmazmış çocuklarına.
Dünya tersine dönermiş.

Bazen avazım çıktığı kadar bağırıyorum,sesim duvarlara çarpıyor.
Yıkılıyorum bazen, ama direniyorum yine kalkıyorum ayağa.
Yanıyor içim bir şem'in alevinde.
Hatıralar raks ediyor belleğimde.
Tıpkı ışığın etrafında dönen pervaneler gibi.
O ateş ki yakıyor içimi, ama ne yaparsam yapayım gönlüm rahat değil.
Bana bıraktığın emaneti koruyorum.

Fakat,Yalnızlığın onu ne kadar perişen ettiğini görünce, kızıyorum sana anam.
Bunca yıl onun için nasıl geçti kimse bilmiyor ki.
Dile bile kolay gelmeyen 24 yıl.Tek başına bırakıp gidişine kızıyorum.

Ya benim için anam.
Dizine başımı koyup ağlayamadığıma,
Yarım bıraktığın sevgine,
Dertleşememenin eksikliğine kızıyorum.

Oysa yapacak daha ne çok şeyin vardı.
Alıpta sakladığın yünlerini öremeden,
Bahçende açan gülleri deremeden,
Torunlarının mutluluğunu göremeden
Bu kadar erken olmamalıydı gitmen.

Senden sonra çok şey değişti annem.
İnsanlar değişti, ekonomi değişti,
senin, uğrunda çalıştığın partiler bile değişti.
Bazen ''iyi ki yoksun anne, bunları görmüyorsun'' diyorum.
Biliyorum çok üzülürdün, ağlardın, kahrolurdun.

''Aşağıda ki mahallede, ahmet efendinin eşşeği ölmüş, tasası seni tutar''derdi babam sana.
Kızardın sende,
çünkü sen herşey iyi olsun isterdin.
Severdin herkesi ayırt etmeden,
Kalbin sevgiyle doluydu.
Sofran bereketliydi, kimler yemeğini yemedi ki.
Kapını kapatmazdın hiç, zile basmadan girsinler diye.
Biz senin mirasını yaşatmaya çalışıyoruz.
Ama seninki gibi olmuyor annem
O günler çok gerilerde kaldı artık.
Tahammülsüz bir nesil olduk.

Hasretim annem, gülen yüzüne,karşılıksız sevgine.
Biliyorum orada da aynısındır sen,
Etrafında binlerce sevdiğinle kanatlı bir meleksin.

Sensiz yine bir anneler günü.
Ne elini öpebiliyorum, ne de bir hediye verebiliyorum.
Sana verebildiğim,sadece dualarım ve mezarına koyduğumçiçekler.

Anneler günün kutlu olsun anam
Yattığın yer cennet olsun.....

Yasemin(Karaoğlu) Gürtürk
12/Mayıs/2007

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa