27 Mart, 2008

BİR GÜN BİZDE YAŞLANACAĞIZ

Anne baba olmak o kadar yüce, o kadar büyük yürek ki, siz ne hata yaparsanız yapın, onlar affedici yüreğe sahiptirler. Bekledikleri sadece saygı ve şefkat.

Ne kadar para pul kazanırsanız kazanın, ne kadar şan şöhret ya da mevki sahibi olursanız olun anne ve baba gibi değerlere sahip olmak her şeyin üstünde gelir.
Yaşımın yarım asrı devirdiği bu günlerde tekrar babamla birlikte yaşamak kısmet oldu. İyi ki de beraberiz. Doya doya ona sarılıyor, uzun uzun seyrediyorum. 20 yıl evvel nasıl bir çocuğum olmuştu da, onu büyük titizlikle bakıp büyüttüysem, aynı titizliği şimdi babama gösteriyorum.85 yaşında olmasına rağmen bedenen bana ihtiyacı olmadığı bir zaman. Eğer olsa da büyük zevkle yapardım bütün ihtiyaçlarını, çünkü bir daha geri gelmez bu günler.

‘’Bir insanın son gününü görmeden, o insan iyi yaşadı diyemem’’ diye bir söz duymuştum. Babam şuan çok iyi yaşıyor. Dileğim son gününe kadar da böyle yaşar.

Her şeyiyle sizlere ihtiyacı olan o kadar büyüklerimiz var ki etrafımızda. En basiti televizyonun hangi kanalını açarsanız karşınıza çıkıverir hemen bir dram.
‘’Evladım beni sokağa attı, bakıma muhtacım’’ diyen mi, ‘’evlatlarımla aram iyi değil, benim bakım yurduna bıraktılar, arayıp sormuyorlar’’ diyen mi, ‘’malımı bağışladım evlatlarıma şimdi ben muhtacım huzur evine sığındım’’ diyen mi. Yüreğim sızlayarak izliyorum bunları.
Nasıl bir evlat, seni bu yaşa gelinceye kadar gecesini gündüzüne katıp çalışan, iyi okullarda okusun diye çabalayan, arkadaşlarının yanında mahcup olmasın diye imkanlarını zorlayarak en iyi giydiren bir babayı ya da anneyi kapı dışarı eder
Çok mu zor zamanında aldığınız sevgiyi şimdi onlara vermek.

Farz edin ki tam tersi olmuş yaşamınızda. Siz, çocukken sevgi görmemiş, terkedilmiş, belki bir yetimhanede büyümüş, sokaklarda kalmış olun. Nedeni ne olursa olsun sorulduğunda mutlaka bir hayat hikayesi vardır herkesin.
Siz kötü çocukluk geçirdiniz, sevgi görmediniz, büyüklerinizden kötülük gördünüz diye, siz de aynı hatayı onlara bakmamakla yapmış olmuyor musunuz?

Bu yaştan sonra onların beklentisi sadece sevgi. aynı bizim küçükken beklediğimiz sevgi gibi.
Masaya koyacağınız fazladan bir tabak ve pişirdiğiniz yemeğin yarısını onlarla paylaşmak, size bir şey kaybettirmez. Aksine sofranıza bereket, yüreğinize huzur getirir.

Ben bu günlerde olmadığım kadar mutlu, olmadığım kadar huzurluyum. Babamın hayır duasını almak, hayatıma çok şeyler kattı. İyi ki bu günleri yaşıyorum. Bunları yaşarken teşekkür etmem biri var ki hayatımda en büyük destekçim sevgili kocam. Onun sayesinde yaşamaktayım bu beraberliği babamla son günlerinde. Benim yapamadığım bazı gereksinimlerinde babamın yanında olduğu için binlerce, milyonlarca teşekkür ediyorum.

Sözün kısası, onlar bizim hayatımızın ikinci döneminin bebekleri. Birer çiçek solmak üzere olan. Ne kadar iyi davranırsak, sevgimizi verirsek vicdanımız o kadar rahat eder.

Henüz vakit çok geç değil. Lütfen bu akşam başınızı yastığa koyduğunuz zaman, Gözlerinizi kapatmadan 10 dakika düşünün ( gözlerinizi kapatmayın ki karanlık gözlerinizi kör etmesin)
Bir gün biz de yaşlanacağız ve bizde evlat yetiştiriyoruz unutmayın.

Yasemin Gürtürk
26/Mart/2008

YAŞAMDAKİ BASAMAKLAR

Bebek:
Daha çok küçüğüm sütümü verin,
Oynamak isterim, bebek getirin.
Hastayım, derdimi diyemem öyle,
Doktorlara hemen beni götürün.

Çocuk:
Ben bebek değilim yalnız oynarım,
Bardağı, çatalı kendim tutarım.
Beni küçük sanma yaşım yedidir.
Hele çantam gelsin derse koşarım.

Genç:
Yerde savururum gökte yerim ben,
Bu konuda yoktur hiçbir kederim.
Baba kesesinden hepten giderim,
Olsaydı yanımda bir de sevgilim...
Yaşlıya saygı mı, duymadım onu,
Ben kendim bulurum kendi yolumu.
Kim bana verdi ki, ben de vereyim,
Uzatmam elimi, vermem kolunu.

İhtiyar:
Ben de gençliğimde böyle diyordum,
Yerde kazanarak, gökte yiyordum.
Vücudum yaşlandı, olmuyor artık,
Genç kuşaktan, anlayış bekliyorum.
Ben geldim sonuma, onlar da yolda,
Her şey boşa imiş, yalan dünyada.
Sen de hesap eyle yanlışlar yapma!
Bir gün yaşlanırsın, dönersin bana.

İbrahim ŞİMŞEK

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa