06 Mart, 2008

YORULDUM ARTIK

Mutsuz yüzleri görmekten yoruldum.
Aldığı üç kuruş maaşla ay sonunu zor getiren insanlardan,
Hastane kapılarındaki kuyruklardan,
Sedyede ölümü bekleyen hastadan,
Pazarın dağılımında, yere dökülen sebzelerin daha az çürüklerini toplayanlardan,
Selamsız başlayan başlanan günlerden,
Dost görünüp bizi sırtımızdan vuranlardan,
Ağzında maskeyle gezen, saçı dökülmüş ama gözleri umutla parlayan yorgun çocuklardan,
Sanat yapmadan sanatçı geçinenlerden,
Magazin programlarında arz-ı endam edenlerden,
Televizyonların gündüz kuşaklarında yayınlanan, şakşakçı kadın programlarından,
Dövülen, aldatılan, gözyaşı dinmeyen yine de ‘’kaderim’’ diyen kadınlardan,
Parasızlıktan okuyamayan, dahi beyinlerin haykırışlarını duymayanlardan,
Az maaş, çok iş aklıyla cebini dolduran patronlardan
Gladyatör siyaset arenasından,
Toprağı karış karış satan politikacılardan,
Çok evliliklerden olan çocukların sokaklarda olmasından,
Tinercilerden, kapkaç yapanlardan,
Tecavüze uğrayan bebeklerden,
Uyuşturucunun bitmez tükenmez yükselişinden,
Altın vuruş yaparak hayatına son veren gencecik fidanlardan,
Türk parasının ayaklar altında ezilmesinden,
ABD’ye göbekten bağlı oluşumuzdan,
Mayın tarlalarında top oynayan çocuklardan,
Aydın/ lanamayanlardan,
Muhalefette olup ta, muhalefet yapamayanlardan,
Koltuk sıcaklığını, milletin çıkarlarının önünde görenlerden,
Üniversiteyi bitirmiş işsizler ordusundan,
Emekli maaşlarını almak için, banka kapılarında ölen yaşlılardan,
Devletten üç ayda bir alacakları 85 lira için birbirini ezen yaşlılardan,
Kiraların yükselişinden, mutfağına gaz alamayanlardan,
Ana haber bültenlerinde, şehit ailelerinin gözyaşlarından,
Velhasıl, omuzları düşmüş, yorgun insanları görmekten
Yoruldum artık.
Elimde olsaydı, hayatımın bu yarısında biraz ara vermek isterdim yaşama.
Uzun bir uykuya dalmak ve uyandığımda mutlu yüzler görmek isterdim.
Ya da elimde bir sihirli değnek olsun isterdim.
Yıldızlarını etrafa saçan, mutluluk veren, mis kokulu gül bahçeleri olan.
Ama öyle bir değnek yok, öyle bir hayat da.
Bunlara katlanacak gücümde yok.
Yoruldum artık....


Yasemin Gürtürk
6/Mart/2008


0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa