29 Nisan, 2008

LEFKOŞA - LEDRA PALAS

Merhaba,
Yolumuza devam ediyoruz. Amacımız ledra palas otelini görmek ve buradan güney Kıbrıs’a açılan kapıyı görmek. Giriş yapmak istiyoruz demiyorum, çünkü o hayallerimiz gerçekleşmeyeceği için tekrar denemiyoruz.
Yol üzerinde sadeliği ile duran bina KKTC Cumhurbaşkanlığı binası. Sokak trafiğe kapalı, yaya geçişlerine açık.
Kapısında tek bir polis duruyor. Selamlaşıyoruz. Koruma bu kadar başka kimse yok. Sohbet etmek, bir şeyler sormak için yanına gidiyoruz. Güler yüzlü, Kıbrıs polisi bize nereden geldiğimizi soruyor ve cumhurbaşkanlığını tanıtıyor bize.

Konutu ve ofis binasını gösteriyor. İşin ilginç yanı ofis binasının manzarası. Seralara bakan bir bina! Yani bizdeki ihtişam orada yok.
Merakımdan soruyorum ‘’ niçin başka koruma yok ve bizim buraya kadar gelmemize engel olmadınız?’’
Tek ve net cevap;-Burada terör yok. Ve isteyen rahatlıkla girebilir!
Fotoğraf çekimlerimizi yaptıktan sonra oradan ayrılıyoruz.

Yol boyunca güzel evler, bahçe tasarımları bizi başka bir yere geldiğimizi gösteriyor.
Yeşil hattayız. Ledra kapısında yapabileceğimiz sadece resim çektirmek.

Parti binaları ve elit bir kesimin burada oturduğu belli.

Karşıda bütün ihtişamıyla LEDRA PALAS. Birleşmiş Miletler burada. Fotoğraflarımızı çektikten sonra, yapacak bir şeyimiz kalmadığı, sınırı geçmek için girişimimiz sonuç vermeyeceği için oradan ayrılıyoruz. ( Çok yakından fotoğraf almak yasak olduğu için gizli çektik)

Kıbrıs’ta şehirlerarası otobüs seferleri saat 19.00 bittiği için hemen otobüs garajına geliyoruz. Programın ikinci bölümünde Gazi mağusa var. Oysa gezilecek o kadar çok yer kaldı ki Lefkoşa’ da. Özellikle barbarlık müzesinde aklım kaldı. Ama ulaşım bizi düşündürüyor.
Otobüsümüz sanki ikinci dünya savaşından kalma. Koltuk aralarında katlanabilen koltuklar var. Birkaç müşteri fazladan almak için. Ayakta yolcu alma yasak. İşten çıkan, Çocuğunu okuldan alan iki bayan asker, yaşlı birkaç teyze, Güney Kıbrıs’ta çalışan genç Kıbrıslılar.
Otobüsün hali bu olunca, bende elimde tahta bir valizle otobüse binen biri gibi hayal ettim kendimi, valizimde eskimiş sararmış savaş resimleri, yeni yerlerde aramalıyım hatıraları.

Yorulmuşum, gözlerim ağırlaştı. Yol boyunca biraz uyumak iyi gelecek.
Gazi magusa’da buluşmak üzere.