04 Mayıs, 2008

GAZİ MAĞUSA

Merhaba,
Yorgun bir vaziyette kendimi attığım yataktan anca çıktım. Güneşli bir gün. Gazi mağusa renk renk orkide ağaçlarının kokularıyla ve begonvillerle karşıladı. Ada tarih yanında bir orkide adası. Başka bir ülkede bu kadar orkideye rastlamak biraz zor sanırım. 30 çeşit yabani orkideler rengarenk bütün sokakları bir gelin gibi süslüyor. Eskinin küçük bir balıkçı köyü olan gazi mağusa, sessiz, sakin ve güzelliklerle dolu. Doğu Akdeniz üniversitesinin burada oluşu bir öğrenci kentine dönüştürmüş.
İlk işimiz bir araba kiralamak oldu. Yoksa başka türlü gezemeyiz. Benzin 1.30 YTL. Üç günlük araba kirası 200 YTL. Böyle olunca araba kiralamak en uygunu. Gezilecek çok yer var.

Gazi Mağusa gezimize kale içinden başladık.

Karşıdan bütün heybetiyle lala Mustafa paşa camii Gazi Mağusa’ya tepeden bakıyordu. Lüzinyanlar döneminde (1298- 1312) yapılmış.Girişteki yuvarlak pencerelerinin üzerinde Venedik arması görülüyor.

Ve 1571 yılında camiye çevrilmiş.

Daha sonra Venedik zindanlarına geçiyoruz. NAMIK KEMAL ZİNDANI ve MÜZESİ: Venedik Sarayı kalıntıları üzerine Osmanlı döneminde inşa edilen bu zindan iki katlıdır ve kesme taştan inşa edilmiştir.

Namık Kemal 9 Nisan 1873 yılında Kıbrıs'a sürüldüğü zaman bu zindanda 38 ay kalmış.

Daha sonra sırasıyla Latinlerin ve Greklerin ST. GEORGE KİLİSESİ ve ST. ANTONİO KİLİSESİ’ ni gezdik.

Ve meşhur OTELLO kalesi!

cak ve yorgunluk iyice bastırdı. Saat 16.00 geçiyor ve Kıbrıs’ da mesai bitti. Her yer kapandı. Bu yüzden gezimiz yarım kaldı. Eve dönerken kale içindeki birbirinden sıcak cafelerden birinde birer yorgunluk birası molası verdik.
Eve dönüş yolumuz Kapalı Maraş tarafında. İnsanın içini burkan o kadar çok görüntü var ki. İşte bunlardan bir tanesi

Devamı tabiî ki var. Fakat yasak olduğu için birkaç fotoğraf anca çekebildik gizlice. İkaz alınca fotoğraf makinemizi saklamak zorunda kaldık. Kurşun delikleri insanın içini o kadar burkuyor ki. Nereye baksanız savaş yıllarından eserler.

Çekebilirsem Kapalı Maraş’ı biraz daha görüntülemek istiyorum. Aslında içeriyi gezmek en büyük arzumdu. Yine izin alamadık. Sebebi mi? Oğlumun uzun saçları ve sakalı. Gerçi izinle bile olsa fazla gezmek ve fotoğraf çekmek yasak. Anca taksiyle girebiliyor, bir yerde durmadan doğruca Türk askeri orduevine gidebiliyorsunuz. Tabi uzun süren bir izinle..Bu hayalimizde yarıda kaldı.