11 Kasım, 2008

BAŞARILAR

Canım dostum, E.Erhan Turan çok eski bir yüzücüdür.
Yüzme sporuna İznik su sporları klübünde başlayan Erhan Turan.yıllarca antrenörlük, hakemlik ve yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. Daha sonra Fransa'da devam eden Erhan, bu birikimini ve deneyimlerini, şimdi tekrar Türkiye'de devam ettirme kararı almış olup, yüzme federasyonu seçimlerine katılmak üzere listeye girmiştir.

Bu güzel haberi benimle paylaşan dost'uma başarılar diler,federasyon adına da iyi bir karar çıkacağını ümit ederim.
Seninle her zaman gurur duydum


Bana bu haberi legalleştirmek adına gönderdiği otobiyografisini anlattığı elekronik posta'yı sizlerle paylaşmak isterim.

Yasemin Gürtürk
_________________________________________________________________



Sevgili yüzme ailesi dostlarım,


Çeyrek asırdan fazla(28yıl) yurt dışında olmam nedeniyle kendim ve yüzme ile olan ilişkim hakkında sorulan bazı sorulara açıklamalar getireyim.


33 senelik yüzme yaşamım: Yüzücü, antrenörlük, hakemlik ve yöneticilik olarak bazen içiçe bazen tek bir konuya yoğunlaşarak sürdü.


Yarım asır önce dünyaca tanınan hatta Londra'da British Natural Museum' da 1 oda ayrılan başka bir deyişle kızıl akşamlarda zeytin yeşilinin gölün mavisine sevdalanışını anlatan iznik çinilerinin güzel Izniğinde doğdum.


Mudanyada Futbolla başladım spora ;
18 yaşında Izniğe dönüşümde Izzet Peşte sayesinde yüzme ve sutopuna geçtim. 3 sene sonra Universite eğitimi sırasında Ziya Bora sayesinde yüzme - sutopunda; hakemlik ve antrenörlüğe adım attım.
ISB Fakültesi Işletme bölümünü bitirdikten sonra 1979 sonu I.U. Dekanı Prof. Cumhur Ferman'ın tavsiyesi ile doktora için Ottawa üniversitesi için yola çıktım. Ingiltere'de Oxford H'da 1 sene ingilizce eğitimi aldim. YMCA (Totenham court road) da yüzme dersi verip, yüzdüm.


1980 sonu Ingiltereden Fransaya 1981temmuz ayındada kısa dönem(4ay) askerlik için Türkiyeye gittim.


1982de Fransaya dönüşümde Reims'e; daha sonra Nantes ASPTT(~900 yüzücü) yüzücü-antrenör olarak girdim.


1983de Teknik Universite bilgisayar işletmeciliğine aynı zamandada ASPTT takımının 2 havuzda sorumlu antrenörlügüne başladım.

Bilgisayarda ilk 3 ekuasyonlu ve performans endeksli kişisel yüzme antrenman programını gerçekleştirdim. Jacques Daniel ile Nantes ASPTT üzerinde uygulamaya geçirerek performanslarda ve yüzücü psikolojisindeki etkisi ile oldukça çabuk kronometrelere yansıyan sonuçlar aldık.

Kuzey batı bölgesinde 2. takım statüsüne Fransa şampiyonluklarında madalyalara Therese Guittet ile Fransa şampiyonluğuna ve de 1991 de Akdeniz Oyunları şampiyonluğuna ulaştık.


12 yıl Antrenörlük yaptıgım Nantes Aspttden ayrılarak sosyo-ekonomik bakımdan güç bir yerde(kişisel hedef) yüzme takımı kurma başarısını elde ettim.



1999 yılına kadar başkanlık-antrenörlük yaptım. 150 lisanslı sporcu, başarılar ve elde ettiğim kaynaklarla kendi ayakları üzerinde duran CN44ü (şu an 300e yakın sporcu var ve onursal başkanyım)

yüzme takımını profesyonel yasamimdaki yoğunluk nedeniyle bırakıp Nantes ASPTT takımına yüzücü(master) olarak döndüm. Yönetim kurulu ve asbaşkanlık görevine getirildim.



Bölgedeki 4. takım statüsüne yükseldik. Master takımı etkinliği yarattım. Onlarca defa Fransa şampiyonluklarında ilk üçe girdikten sonra 1999 da Fransa master şampiyonu oldum.



Dünya, avrupa şampiyonalarına katıldım. 2003te arena master turu kazanıp, 2005teki Fransa şampiyonluklarımla Nantes'ta yılın şampiyonları arasinda yer alip L.A. FS ödülünü kazandım.



2006 yilinda Nantes Natation(1200 sporcu) takımına girdim ve yönetim kuruluna seçildim. 2008 eylül ayına kadar geçici başkanlık gorevini kabul ettim. Eylülden beri seçimlerin olacağı ocak ayına kadar malî (bu sene +2080 sporcu - 650.000euro bütçe) baskanlığını aldım.


Mart 2000de B kategori hakemliğinden (Fransa genelinde 18.000) A kategorisi hakemliğe (+1600hakem) 2007de Fransa Milli başhakem(ilk 80 hakem)liğe yükseldim.

Aynı zamanda bölgede, bazı takımlarda 6senedir FINA kuralları ve hakemlik eğitimi veriyorum.


Fransa Yüzme Federasyonu(F.F.N.) ndaki yöneticilik yaşamım federasyondan altın madalya hizmet ödülü aldığım Ocak 2000de başladı. FFN Fransa Kuzeybatı seçimlerini kazanarak Bölge yönetimine geçtim. Ust seviye yüzücüler, kamp-yarış sorumlusu, masterlar vb bazı komisyonların başkanlığını yaptım.
Bölge yeni maddi kaynaklar yarattığım bu oluşumla Yeni ek yarışlar (yıllık toplam 40-45yarış organizasyonu), yarışlarda sporcu katılım artışıyla maddi bir istikrarla federasyon 2000-04 programını başarı ile uyguladı. 2004te F.F.N. dan tebrik diploması ile ödüllendirildim.

Ocak 2005te yine FFN kuzeybatı seçimleri kazandım ve ikinci 4 yıllık dönemim başladı. Israrım üzerine hiç yarış tertiplenmemiş Angers'de 2007 deki Fransa şampiyonasını Angers Natation'la organize ederek Fransadaki en fazla su sporları katılımı rekoru kırdık (2312 yüzücü 8000den fazla yarış fişi). Fransa Elite şampiyonası 5-6-7/12/2008de yapılacak. Bu müsabakalarda hakemim vede organizasyondayım *

Şubat 2006da Luxembourg'daki yarışta karsılaştığım Fenerbahce yüzme şube başkanı Emin Baş'ın daveti üzerine Türkiyeye geldim. 3-4 Türkiye yüzme şampiyonasını izledim. Bu sayede uzun aradan sonra kısmen de olsa 21. yüzyıl Turk yüzme camiası ile tanıştım

Olimpiyat sonuçlarını, polemikleri gördüm. Çevreminde yönlendirmesiyle ocak 2009daki genel kurulda FFN Fransa Kuzey batı yönetiminden ayrılarak Yüzmedeki misyonumu çalışma olasılığı dahilinde Türkiyeye taşıma kararını aldım.

Fransa kuzey batı bölgesindeki yeni ekonomik sosyal ve sportif görevimin spor bölümünde önceliği futbol ve yüzmeye yöneltmeyi düşünüyorum.
Aynı zamanda FFN ile ilişkilerimi devam ettirerek Avrupadaki etkinlik, bilgi ve tecrübelerimi Türkiyeye, Türk yüzmesine taşımaya karar verdim.

Amacım Yüzücü ve antrenörlerin staj, yarış ve kamplarla yurtdışı tecrübelerini arttırma olasılıklarını, düsündüğüm 3 yıllık plandada ele alarak 2012ye şimdiden hazırlanmak ve sonra 4 yıllık planlada 2016 daki olimpiyatlardan Türkiyenin madalya ile dönebilmesine yardımcı olmak.

E. Erhan Turan



* (sonuçlara aninda
http://abcnatation.com/natation/pays-de-loire/49/angers/ sitesinde live FFN et tıklayarak ulasabilirsiniz) - ilisikte 05/11/2008 tarihi itibariyle katılım listesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa