05 Mayıs, 2007

GURUR

Türkiye koşuyor,Türkiye coşuyor.14 Nisan'da başlayan Tandoğan Cumhuriyet mitingi, Türkiye'yi dalga dalga sarmaya başladı.29 Nisan'da çağlayan'da milyonlarca insanın coşması,5 mayıs'ta Manisa ve Çanakkale' de devam etti.Bunun sonu olmayacak.Halk uyandı, halk birleşti, halk tehlikeyi farketti ve halk konuştu.Yıllarca gösterdikleri sabır taştı artık.Geleceğinden endişe eden herkes, sesini yükselmeye başladı.
İstanbul'daki mitingde oradaydım.Orda olmak zorundaydım.Atalarıma olan borcumu ödemek için orda olmalıydım.Silistre müdafaasında kalesini şanla koruyan, kale komutanı Musa Paşa'nın ikinci kuşak torunu olarak orda olmak zorundaydım. İstanbul'da yobaz isyanında kendini zor kurtarak, günlerce dağ tepe demeden yürüyerekİznik'e gelen ve başındaki fesi atan Mehmet Rüştü'nün torunu olarak orda olmak zorundaydım.Gözyaşlarım mutluluktan akıyordu.
Bugün belki Manisa'da ve Çanakkale'de değildim. Ama yüreğim oradaydı.O coşkuyu orada olmuş kadar hissettim benliğimde.Çanakkale'de verdiğimiz şehitlerimizin,gazilerimizin topraklarındaydı yüreğim.Çolak Hasanların, kör Ömer'lerin kanından gelen yüreğim oradaydı o çoşkunun içindeydim.
Ellerinde kırmızı beyaz bayraklarıyla Türkiye'min dört köşesini saran Cumhuriyet sevgisini taşıyan halkım uyandı artık.Meydanlarda birlik beraberlik çağrısı konuşmaya başladı.Halk sesini çıkartmaya devam edecek.Temennim bu yüksek seslerin artık susmaması. Çok renkli halkın çok sesliliği gibi, sandıklarda da kendini belli edecektir.Huzur biz insanlar içindir. Bütün günlerimizin huzuru için, çocuklarımızın huzuru için 1 mayıs'ların huzuru için bahar açtı artık.Yapanın yanında kar kalmayacağı günlere.

Yasemin Gürtürk
5/mayıs/2007

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa